dilluns, 12 d’abril del 2010

Prestigi

1.- Traducció del nom d'un vaixell d'infausta memòria carregat de fuel i enfonsat a les costes gallegues. Un que passava per allà parlava que havien "hilillos de plastilina
2.- Bon nom d'alguna cosa, o segons el diccionari de l'IEC: "Allò que colpeix l'esperit pel que té de meravellós, pel seu esclat | Ascendent, influència, deguda a éxits anteriors, a la reputació adquirida"

El prestigi (d'una empresa, marca, persona, grup social, nació...) es guanya amb l'esforç continuat d'anys i panys,  és un patrimoni inmaterial volàtil, que costa de mantenir i molt poc de perdre. Quantes vegades hem sentit parlar de l'empresa W que ha trigat anys a fer-se un nom en el seu sector i per una badada ha quedat tocada. O d'alguna persona... Perquè el prestigi es guanya dia a dia, i millor no fer-ne cas perquè llavors ve l'obsessió pel bon nom i es perd de vista l'objectiu del treball, la finalitat.
  

1 comentari:

Lycaon ha dit...

Bon post! El prestigi te'l donen els altres, però te l'has de guanyar tu.