dijous, 19 de setembre del 2019

Primeres lectures

Les primeres lectures que un recordo, més enllà del llibre de text de la senyora de B. pertanyen a la meva etapa de 7-8 anys.
Resultat d'imatges de el zapatero que quiso ser rico
Font: www.iberlibro.com
Dilluns passat, a la biblioteca de l'escola dels meus fills, vaig trobar per casualitat un dels primers llibres que recordo haver llegit.

Va ser un regal de la meva tieta.Una faula sobre els diners i la trobada amb allò que realment és important.






Resultat d'imatges de Tony Ross el zapatero
Contraportada del llibre
Font: www.todocoleccion.net

De fet, la història del conte no deixa de ser certa, em comenta un petit empresari: 
- Els que més en tenen (de diners) són els que més em regategen els preus, per això són rics. Els pobres no ho discuteixen.

Un altre títol que recordo amb molta estimació va ser Els caçadors de Vallorta, de Rafel Llorens i Llonch. Un llibre que transmetia l'amor per la natura, la fauna salvatge i un estil de vida que ja s'escolava per la història.
Resultat d'imatges de Els caçadors de Vallorta
Portada del llibre, 1983. Font: www.todocoleccion.net
I destaco un tercer títol, ja d'un autor prou reconegut: 
Resultat d'imatges de La volta al món en 80 dies
Font: todocoleccion.net

Llegir aquest llibre va costar una mica més, ja que no tenia tants dibuixos com les 2 anteriors. En aquell moment era (érem) molt més gràfics i havia la competència dels dibuixos animats d'en Claudi Biern (Willy Fogg, enlloc de Phileas Fogg). 
Alguns continuen preferint els dibuixets a la lletra.

També he de fer referència a les primeres lectures de còmics, on es barrejaven tan els nacionals com Mortadelo y Filemón com el franco belga: els barrufets i Astèrix
Resultat d'imatges de Astèrix en Córcega
D'aquest títol, precisament, en podem fer tot un article. En aquells anys no era conscient de la quantitat de tòpics i missatges ocults que contenien les aventures dels gals més coneguts des de Vercingètorix.